Εγκατάλειψη θυμάτων από τροχαία – Έξι ανεξιχνίαστες δολοφονίες στην άσφαλτο της Κρήτης

Εξι θανατηφόρα τροχαία που δεν έχουν ακόμα εξιχνιαστεί λόγω της φυγής των οδηγών που εμπλέκονταν σε αυτά, έχουν σημειωθεί τα τελευταία 25 χρόνια στην Κρήτη.

Την ίδια στιγμή, όπως παρατηρούν φορείς που ασχολούνται με την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων, η νομοθεσία ουσιαστικά κλείνει τα μάτια απέναντι στο θλιβερό φαινόμενο της εγκατάλειψης των θυμάτων προβλέποντας ποινές «χάδι» για τους παραβάτες. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (ΠΡΟΤΑ) πέρυσι στα Χανιά καταγράφηκαν 3 παρασύρσεις πεζών οι οποίοι τελικά κατέληξαν, σε σύνολο 12 θυμάτων από θανατηφόρα τροχαία που καταγράφηκαν σε όλο τον Νομό. Αντίστοιχα στην Κρήτη ο συνολικός αριθμός των πεζών που βρήκαν τραγικό θάνατο ήταν 5 από τα 58 σύνολο θύματα τροχαίων δυστυχημάτων.

 ο πρόεδρος του ΠΡΟΤΑ Γιάννης Λιονάκης
Ο πρόεδρος του ΠΡΟΤΑ Γιάννης Λιονάκης

«Το νούμερο είναι πολύ υψηλό», σχολίασε μιλώντας στα “Χανιώτικα Νέα” ο πρόεδρος του ΠΡΟΤΑ Γιάννης Λιονάκης, ενώ αναφερόμενος στο νέο περιστατικό που σημειώθηκε πρόσφατα με τον ηλικιωμένο στη Λεωφόρο Σούδας τόνισε η πράξη της εγκατάλειψης των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων ισοδυναμεί με την πλήρη απαξίωση του ανθρώπου. Σημείωσε, δε, ότι το φαινόμενο της εγκατάλειψης έχει μεγάλες διαστάσεις πανελλαδικά καταγράφοντας ένα ποσοστό 14%.

ΠΟΙΝΕΣ “ΧΑΔΙ”

Στον μη εντοπισμό των ασυνείδητων οδηγών συμβάλει, μεταξύ άλλων, το χαλαρό καθεστώς που επικρατεί ως προς την αναγγελία τροποποίησης στοιχείων ενός αυτοκινήτου. «Για παράδειγμα μπορεί η Τροχαία στο Ηράκλειο να ψάχνει ένα ασημί “γκολφ” που εμπλέκεται στο τελευταίο σοβαρό τροχαίο που είχαμε με ακρωτηριασμό, αλλά ο ιδιοκτήτης του να έχει κάνει το αυτοκίνητο από πέρυσι πράσινο, χωρίς να το δηλώσει πουθενά. Γενικά, δηλαδή, η αλλαγή διευθύνσεων ή η αλλαγή στοιχείων του αυτοκινήτου αναφορικά με την εμφάνισή του θα έπρεπε άμεσα να αναγγέλλονται στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών. Κι αυτό δεν γίνεται γιατί δεν έχει αυστηροποιηθεί το πλαίσιο της αναγγελίας», υπογράμμισε.
Ακόμα πιο εξοργιστικό, όμως, είναι το γεγονός ότι ο νομοθέτης προβλέπει ποινές “χάδι” για τους οδηγούς που εγκαταλείπουν το σημείο του ατυχήματος στο οποίο εμπλέκονται μαζί με τα τυχόν θύματα: «Οι ποινές σε περίπτωση που επέλθει θάνατος είναι 6 μήνες, ενώ αν δεν επέλθει τότε είναι μέχρι 3 μήνες. Κι είναι πλημμεληματική πράξη. Αυτό είναι απαράδεκτο, δεν μπορεί να σκοτώνεις τον άλλον, να φεύγεις, να μην προσφέρεις βοήθεια και να η Δικαιοσύνη να σε αντιμετωπίζει με αυτό το χαλαρό καθεστώς», ανέφερε ο κ. Λιονάκης και συμπλήρωσε ότι το αδίκημα αυτό θα πρέπει να υπαχθεί στις διατάξεις του ποινικού κώδικα, οι οποίες αναφέρονται σε υπαίτια έκθεση σε κίνδυνο που αν επέλθει θανατηφόρο αποτέλεσμα έχει ποινές ακόμα και 5 χρόνια φυλάκισης.

«Κακούργημα η εγκατάλειψη»

Το πρόβλημα των ελαφριών ποινών που προβλέπονται για την εγκατάλειψη των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων καυτηρίασε, μιλώντας στα “Χ.ν.”, ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων «Ο Άγιος Χριστόφορος» Σταύρος Πολέντας.

 ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων «Ο Άγιος Χριστόφορος» Σταύρος Πολέντας
Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων «Ο Άγιος Χριστόφορος» Σταύρος Πολέντας

Ο κ. Πολέντας τόνισε ότι είναι υποκριτικό η νομοθεσία να κρίνει αν πρόκειται για εγκατάλειψη ή όχι ανάλογα με το αν το θύμα βρει ακαριαίο θάνατο ή φύγει από τη ζωή λίγα λεπτά αργότερα. Σημείωσε ακόμα ότι δεν μπορεί να θεωρείται πταίσμα κι όχι κακούργημα μια τέτοια συμπεριφορά, ενώ υπογράμμισε ότι ο ίδιος έχει υποβάλλει γραπτή αναφορά στον υπουργό Δικαιοσύνης προκειμένου στο νέο σχέδιο νόμου για τον κώδικα ποινικής δικονομίας να υπάρξει αυστηροποίηση των ποινών. «Όσοι εγκαταλείπουν το θύμα τους υποπίπτουν σε κακούργημα και επείγει η νομοθέτηση ενός νέου νομικού πλαισίου που να το προβλέπει», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο κ. Πολέντας.

Αρνητικό πρόσημο

Το 2018 ήταν μια χρονιά που έκλεισε με αρνητικό πρόσημο για την Κρήτη σε ό,τι αφορά τα θανατηφόρα τροχαία καθώς έπειτα κάποιες χρονιές που ο αριθμός των θυμάτων συνεχώς μειώνονταν η τάση αυτή αντιστράφηκε. Συγκεκριμένα, το 2018 στην Κρήτη καταγράφηκαν 58 νεκροί από τροχαία δυστυχήματα έναντι 55 το 2017. Στα Χανιά οι νεκροί ανήλθαν στους 12 έναντι 18 το 2017. Αξίζει να σημειωθεί ότι διαχρονικά τα Χανιά εμφανίζουν ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά στα θύματα από τροχαία που εμπλέκονται δίκυκλα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2016 από τους συνολικά 22 νεκρούς σε τροχαία στον νομό οι 18 αφορούσαν επιβαίνοντες σε δίκυκλα.

Χανιώτικα Νέα

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί